Színek is segítik a robotok tájékozódását a IV. Szombathelyi Robotversenyen. Az AGORA-Művelődési és Sportházban felállított terepasztalon és labirintusban is végig kell haladniuk a résztvevők által programozott robotoknak. A Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület, illetve az AGORA Savaria Nonprofit Kft. május 26-i közös szervezésű megmérettetésére április 30-ig jelentkezhetnek a csapatok.
A terepasztalon a feladathoz kapcsolódó színes ábrák és tárgyak találhatók, a robotok könnyebb tájékozódását széles fekete vonalak is segítik. A versenyszámra két korosztály, a 2007 előtt és 2007 után született fiatalok nevezhetnek. A labirintusban a színek mellett a pálya felülete is támpont a megépített-programozott robotoknak, amelyeknek a pálya végén meg is kell állniuk a piros szín jelzésére. Itt minden csapat 6-25 év közötti diákból és egy felnőtt csapatvezetőből áll össze.
A verseny ideje alatt a mikrovezérlők birodalmában dolgozó cégek is bemutatkoznak. A mikrovezérlői alkalmazásokra a verseny ideje alatt szavazni is lehet, így a program során „A legjobb mikrovezérlő alkalmazás” közönségdíját is bezsebelheti valamely kiállító. 

A Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület meghívja a verseny iránt érdeklődőket a Negyedik Szombathelyi robotépítő és programozó csapatversenyre. A verseny az AGORA - Művelődési és Sportházban kerül megrendezésre. Címe: Szombathely, Március 15 tér 5. A verseny látogatása ingyenes.

A tervezett program a következő:
2022. május 26. csütörtök
08:00 – 08:30    Csapatok érkezése, regisztráció, csapathelyek elfoglalása
08:30 – 09:00    Köszöntő: Bokányi Adrienn tanácsnok, Szombathely Megyei Jogú Város  Önkormányzata  

A verseny megnyitása, program ismertetése

09:00 – 09:20    Akadálypálya versenyfeladatok kiosztása, egyeztetése, bírók ellenőrzik a készleteket.

09:20 – 11:10    Versenyfeladat megoldása a Versenykiírásban foglaltak szerint (a rendelkezésre álló idő után a robotok karanténba kerülnek.)

11:10 - 12:00     Elkészített robotok és programok bemutatása korosztályonként, csapatonként 5 perc (a bemutató után a csapatok a robotokat karanténban hagyják)

12:00 – 12:20    Ebédszünet (előtte a robotok karanténba kerülnek)

12:20 – 12:40    Robotok és programok módosítása

12:40 – 13:20    Módosított programok bemutatása korosztályonként, csapatonként 3 perc

13:20 – 14:00    Szünet, felkészülés a labirintus versenyre. Labirintus robotok építése, (szükség szerint), elkészült robotok karanténban.

14:00 – 14:30    Labirintus robotverseny 1. futam, csapatonként 3 perc

14:30 – 14:50    Tuning 1

14:50 – 15:20    Labirintus robotverseny 2. futam, csapatonként 3 perc

15:20 – 15:40    Tuning 2

15:40 – 16:10    Labirintus robotverseny 3. futam

16:10 –              Eredményhirdetés, Zárás

Támogatók: Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata, AGORA Savaria Nonprofit Kft., Neumann János Számítógéptudományi Társaság, E.ON Hungary Zrt., TDK Hungary Components Kft.